Название игры «Отброшенные родственники», созданной Deck13 и разработчиком Just2D, сегодня получило свое последнее значимое обновление контента с патчем 1.3 под названием «Пробуждение плоти». В него входят новый контент для поздних стадий игры и улучшения.
📊 Сделай правильный ход!
ФинБолт подскажет, когда входить и выходить для максимальной выгоды!
В этом последнем обновлении для Nintendo Switch, которое столкнулось с трудностями, разработчики учитывают отзывы игроков о контенте в конце игры и вносят изменения в главу 3, новое подземелье под названием ‘Red Moor Cave’, корректировку баланса и множество дополнительных функций. Команда также сообщила, что они переключат свое внимание на новый проект, одновременно устраняя необходимые исправления багов в Drova. Детали предстоящего проекта пока не раскрываются.
Игра «Drova: Forsaken Kin» была выпущена и доступна для игры на платформах PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch и персональных компьютерах через Steam.
Здесь вы обнаружите все последние обновления и новое видео разработчика для версии 1.3 игры ‘Drova’, которое называется «Восстание плоти». Посмотрите его ниже!
Дорогие путешественники потустороннего мира!
Ожидание закончилось! Обновление 1.3, названное «Возрождение плоти», теперь доступно!
After two weeks of intensive Beta testing we ironed out issues which sneaked into the game. Thank you for participating and helping us out here! It was a pure joy to connect with you on Discord and via the Steamforum and hearing your thoughts on our new content and reading through your feedback on the Balancing. That really helped to get things right.
Once again: Thank you for your support. You contributed in enabling us to create the Update in the best possible way!
Since this is the last big Content Update for Drova, we want to give you some insights about decisions we’ve made after the Release of Drova and what role you played in this process.
In the following Video Chris talks about the time right after the release and about the new Update. As always the video is in German language but English subtitles are available!
После релиза
First of all we were indeed surprised by how well the Drova release worked out. We always believed in the project but everyone of you helped outperforming whatever we imagined upfront. Via your reviews and feedback you showed us that we indeed created something special with Drova. Something we can be proud of and something we wanted to build up even further.
Aftter Drova started off strong we knew we couldn’t just move on to the next project. We wanted to give back. For all your love you showed for our little game.
We’ll be honest here: We thought about creating a DLC and we did some research on that. But we ran into an issue here: All RPG DLCs we love are closed off and add additional areas to these games with new questlines and so on and most of the DLCs can be played without the main game itself as well (and some also come with prepared savegames etc.).
Through your Feedback we quickly realized that this wasn’t the best way for Drova to become an even better game. Wishes you had mostly were focused on specific features and gameplay mechanics for the game. They were based on certain quests, quality of life improvements and so on. We wouldn’t have been able to deliver on both things. We’re a small team, we can’t work on a DLC at the same time while also improving the game based on your feedback. And we didn’t want to create a DLC with Features which were also essential for the game itself (e.g. new difficulty options, fast travel and so on).
So instead of going for a DLC we decided to come up with a plan for three major Updates in a timeframe of 5 months. And then take on the task to improve the game based on your feedback to make Drova the best possible game.
In 1.1 we introduced changes based on the feedback we received early on. We made controls even more customizeable, added a new cateogry within the Journal which allowed you to find NPCs easier and we also added a new questline to unlock Fast Travel.
With 1.2 we focused on a new difficulty. Quite often NG+ was requested. And a harder endgame. But the way we envisioned Drova NG+ doesn’t work out pretty well which is why we’ve decided to create a special difficulty which allows player to make use of their knowledge about Drova. We also added new behaviours for monsters so that the new difficulty would indeed be a fresh challenge even for experienced players.
And now 1.3 introduces tons of changes based on your feedback again. We’ve added new challenges and optional content for you to discover in later chapters. And new spells. We also took our time to adjust Chapter 3 based on your feedback. Scroll a little bit down and you’ll find more detailed infos about the recent changes.
And now we’ve reached the end of those three updates. And with that an even longer chapter for us comes to an end. Drova was our life for the last four years and it influenced our lifes in so many ways. During all that time you followed us, you’ve been there for us. You helped shaping up Drova to become the game it is today. And we can’t thank you enough. You are the reason why we can continue creating games. And that’s exactly what we’ll do.
From now on we will, next to releasing some small additions here and there and bugfixes for Drova, concentrate on a new project. We cannot really say much about it just yet as we’re still in the process of prototyping, throwing ideas around and testing out things. But one thing is carved in stone: We want to build upon the experiences we’ve made with Drova. And it will, once again, be a RPG.
And now let’s check what’s new in Patch 1.3!
Что нового?
Quite some of you wished for more content for later parts of the game. For the new Patch we took that feedback serious and added fresh lategame content. And yes, of course there was more feedback and all of the new content and changes in the following list are based on your feedback!
WARNING! Some of the changes contain heavy spoilers. If you did not play through Drova just yet and you don’t want to get spoiled you should REALLY skip this part!
Восстание плоти
This is the biggest change we ever made since the release of Drova. The description is vague on purpose as you shall get a chance to discover on your own what this is all about:
Uncover secrets of the Bygones. How did the Red Moor come to life and what did the Bygones do there back in the days? Follow the hints and you will find something huge but will you be able to follow the path till the very end?
Древняя магия
Even before the Rune Magic of the Bygones was discovered there was Magic in Drova. The Divinities shared their Runes with some of their closest human beings which allowed them to cast Magic in a natural way. Find the hidden secrets of the original inhabitants of Drova and discover their magic!
Many of you were sad that Magic comes in quite late in Drova. That’s mostly due to the fact that we developed Drova as a game with a close combat focus in which your resources to cast magic build up by hitting enemies with your weapons.
We always wanted Drova to feel grounded. That’s why the first things you can learn are of physical nature till you later get your Runestone to cast Magic.We do understand though that some of you want to have that Mage fantasy in Drova right away. For that we have added a new spell category which will allow you to cast magic even without a Runestone. These spells are influenced by the Mind attribute which means investing in it early can give you some advantages.
We hope that this brings those players who want to play a mage closer to their fantasy. For us this was the best way to implement it into the world of Drova. Let us know how your experiences are with that addition.
Глава 3 Изменения
Yep. We’ve got tons of Feedback regarding Chapter 3. Many had the feeling that they couldn’t act like they wanted or how their character would have acted. Or they were shocked after the bossfight and what tragedy was caused afterwards.
The results and topics caused by the expedition are an important point within the story of the game. It changes everything and gives a twist and it allows the player to understand their faction and their actual goals. And it allows the player to question the decisions.
Additionally if we added an option to not catch the Divinity, that’d have massive influences on later parts of the game. We would need to add a massive chunk of additional content for Chapter 4, adding a completely new story. Which… well, means that it’d also change the game in more ways than we can even imagine.
And yet, we do understand those who didn’t like how the events turned out. We will keep that in mind for future stories told by us. This helps us to plan out things a bit better in the future and include alternative ways right from the very beginning.We still took a look at the expedition once again and changed a couple of things which should make the events a bit less shocking and maybe even a bit more understandable.
Now you have the option to question the events way more during the Expedition itself. Also reactions of people have been adjusted when you warned them. Together with Diemo you can now also pre-warn the Divinity and inform it about the events which are about to happen. That even has an influence on the fight itself.
We also added a dialogue with Reija in the Library to give you another option to reflect and think about the events in Chapter 3.
Новое приключение в заброшенных подземельях
New notes appeared about a ruin of the Bygones! The Bygones are known for their experiments with Rune Magic to discover new ways of using it. It seems that they worked on a way to improve warriors with Magic…
Search for the ruins and face magically improved warriors. Only by doing so you can discover the secrets hidden in there.
Оружие и магия
Many of you who played a warrior disliked the fact that they had not enough spells in the lategame to play the kind of warrior they wanted to be. Maybe those having that warrior fantasy don’t want to throw fireballs or energy strikes but just want to hit someone with an Axe right in the face.
Since many events in Drova rely on the Runestone and the option to get access to that Magic, we have added new spells which are based on weapon types and add magical damage based on your weapon and type of weapon.
The new spells can be discovered in Chapter 4.Красные пещеры Мур.
Another feedback we got was that most of our caves and dungeons use the same graphics. We have now added a new tileset for the Red Moor which should give you some variety for the underground areas of the game and that you will have the feeling to be in the Moor even while in a cave.
Дополнительные изменения
Here is a list of other changes we made and added to the game.
- Было добавлено новое заклинание, которое не связано с использованием магии на Оружии и также не относится к Старой Магии.
- Новые возможности обнаружения – множество новых предметов можно найти и они содержат информацию при более тщательном изучении.
- Карты сокровищ помечены как найденные.
- Спасибо за предоставленный текст на английском языке. Вот его перевод на русский язык:
Кредиты теперь проигрываются медленнее, и их можно ускорить нажатием клавиши.
- Гнёзда мух имеют новую анимацию при отсутствии разрушения.
- Анимация смеха была переработана и должна выглядеть лучше у всех NPC.
- В английском языке ухмылка была сокращена (и заменена другими словами здесь и там).
- Добавлено 3 новых оружия с улучшенной генерацией фокуса. Они помогут игроку сосредоточиться на Разуме в начале игры.
- Сейчас ты можешь сказать Рейдже, что нашел Монка в первой главе.
- Теперь ты можешь стучать на Катсу и Мерселя в Левине.
- Теперь вы можете сказать Мелуне, что победили Бади.
- Новая запись в журнале, которая намекает на место нахождения вашего снаряжения после того, как вы выпили с Евгением.
- В главе второй и четвертой появляются новые монстры.
Баланс
- Форма Фокуса: Уменьшение времени до максимальной скорости горения с 30 до 15 секунд.
- Кик: Сокращена шкала силы на 50%.
- Волшебная Стрела: Увеличен урон с 200 до 250.
- Копье Рун: Длительность увеличена с 20 до 30 секунд.
- Разжигай: Незначительно увеличенное время заклинания.
- Зов битвы: теперь увеличивает только физический урон.
- Заклинания больше не получают сниженный урон от отравления при поражении нескольких целей.
- Кольцо Крови: уменьшение лечения на 33%, но улучшение лечения при использовании оружия с меньшим уроном (например, кинжалов).
- Гладиаторская броня: снижение уменьшения урона с 90% до 70% для NPC.
- Мечи: Немного уменьшено время зарядки третьей комбо-атаки меча.
- Даггеры: Увеличен множитель критического урона вторичного оружия с 200% до 250%.
- Фокусные удары: больше не влияют на многоударные атаки копьем.
- Увеличено здоровье Джеро / Молвина и Дриваниуса примерно на 20% в режиме Безумия среди прочих незначительных изменений.
Ошибки
- Талисман Фиксированного Ветра теперь увеличивает только физический урон.
- Некоторые текстовые корректировки здесь и там.
- Некоторые изменения в окружающей среде.
- Исправлена внутренняя ошибка при загрузке во время взаимодействия с лутом.
- Исправлены две предустановки прически, имевшие визуальные ошибки.
- Исправлена ошибка, при которой пакеты могли дублироваться во время лутания Асмуса.
- Пока Хеник находится на складе, его местоположение в журнале будет ‘Рынок Неметон’.
- Фиксированные энергосистемы на платформе загадывают реагировать только к магическому урону.
- Исправлена ошибка диалога, вызывающая перекрытие звуков.
- Исправлены некоторые неразблокируемые предметы в мире, которые были заблокированы другими объектами.
- Исправлена проблема в шахте, связанная с Джендрой, которая иногда вызывала зависание кат-сцены.
- Исправлена ошибка с бегающим плотоядным монстром, который продолжал движение во время эксплуатации.
- Исправлена ошибка в меню заклинаний, из-за которой появлялось числовое значение суммы.
- Исправлена ошибка, из-за которой враги имели неверные значения poise, если у них был вариант в безумном режиме.
- Исправлена ошибка с неправильным срезом полосы фокуса на вкладке способностей.
- Исправлена ошибка заклинания Пламя, теперь оно поражает объекты, такие как тренировочные манекены.
- Фиксированный копье талант генерирует стойкость за каждого врага, которого поражает.
- Исправил некоторые места, где игрок мог застрять между некоторыми препятствиями.
- Изменил анимацию канала Вения в прологе.
- Сухое сердце Спригги теперь должным образом влияет на монстров из плоти.
- Кольцо Элдоса больше не имеет подсказки с текстом «если несколько экипированы…»
- Исправлен квест «Дорога к Яме», чтобы Джола все еще проводила вас туда, даже если вы уже там были.
- Исправил ошибку, из-за которой нельзя было атаковать Моттека после того, как он привёл вас к Яме.
- Исправлено, чтобы Бальдо не выходил из своей клетки время от времени.
- Уменьшена вероятность того, что NPC в группе блокируют игрока.
- Исправлена редкая ошибка с Кендриком, которая приводила к зависанию диалога.
- Исправили баг, из-за которого бандиты не использовали расходуемые предметы.
- Убрана возможность лута гладиаторского шлема от Ады до победы над ней на арене.
- Исправлена ошибка, вызывающая зависание игры при общении с NPC в пещерах.
- Исправлена ошибка, из-за которой игрок слишком сильно не шатался при блокировании, когда использовал Наследство Дориана.
- Исправлена ошибка, из-за которой запись в журнале «Путь к Красной башне» не обновлялась должным образом при прохождении лагеря.
Смотрите также
- Сильнейший ёкай в «Книге друзей Нацумэ»
- Шоу 911: Кто такой Рико Прием? Объяснение трибьюта Grip
- Unaware Atelier Master: новый трейлер раскрывает фэнтезийное приключение в апреле 2025 года!
- Rise of the Ronin: Руководство по романтике (все персонажи, способные завести романтические отношения)
- Когда наступит следующий летний сезон в Фише?
- Лучшие комбинации чар для амулетов в God Of War: Ragnarok
- Final Fantasy 16: Как получить Элудиум и безупречный Элудиум
- Фиш: Расположение всех 5 рычагов в Forsaken Shores
- Полный список стилей и приемов Blue Lock Rivals
- Общепризнанный: Руководство по миссии «Лекарство от ярости»
2025-03-29 07:56